diumenge, 8 d’abril del 2012



PA DE PESSIC



Aquest pa de pessic és espectacular, em recorda els que em comprava la meva mare quan era petita!! A més és una recepta que no utilitza llevat, és apta per intolerant o al·lèrgics a la lactosa i fins i tot si substituïm els 50 gr de farina per alguna altre com la d'arròs o qualsevol altre sense gluten, és totalment apta per a celíacs!  


ingredients:

- 6 clares d'ou
- una mica de sal
- 4 rovells
- 150 gr sucre
- 2 cullerades d'oli d'oliva
- 50 gr fècula de patata
- 50 gr farina de "bizcocho"


preparació:

- Pre-escalfar el forn a 175ºC.


- Posar en un bol les 6 clares i muntar-les a punt de neu. Aquest és el pas més important de tots, ja que si no es munten bé les clares, el pa de pessic es converteix en un volcà en erupció. Jo faig servir una batedora elèctrica i vaig buscar trucs per internet perquè quedin bé, i vaig trobar aquests:
     . les clares han d'estar a Tª ambient
     . la batedora utilitzar-la a la mínima potència. Tardarà més però quedaran millor.
     . posar un polsim de sal al començar a batre.


- Un cop les clares estan a punt de neu reservar-les. Estan perfectes quan gires el bol i les clares no cauen.


- En un altre bol posar els rovells i el sucre i batre fins que doblin el volum.


- Afegir les dues cullerades d'oli als rovells amb sucre. Després afegir també la farina i la fècula tamisades (passar-les per un colador) i tornar-ho a batre fins que quedi tot ben barrejat.


- Posar la barreja amb cura sobre les clares, agafar un batedor de mà i anar-ho barrejant a poc a poc, vigilant que les clares no es desmuntin, fent moviment rotatius amb el batedor (com dibuixar una rodona amb el canell).


- Posar-ho en un motlle de 26 cm (la mida del motlle és important, ja que he provat de fer-ho dues vegades amb un de 20 cm i no m'ha sortit tant bé, és un pa de pessic que no creix perquè no porta llevat, però amb el petit sempre s'infla i després no queda pla)


- Posar-ho al forn a 175ºC un 30/35 min i ... ja tenim un pessic més!






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada